Суббота, 21.09.2024, 09:33 | RSS | Приветствую Вас Гость
Главная | Регистрация | Вход
S.S.V.Elektroniks 054-6716159
Главная
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 22
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Поиск
Календарь
«  Декабрь 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • free counters Израиль - каталог сайтов, рейтинг, обзоры интернета Оптиме - каталог
    Главная » 2009 » Декабрь » 19 » טלוויזיה טכנאי
    10:45
    טלוויזיה טכנאי
    Samsung LE-40R81B LCD телевизор
    טלוויזיה היא טכנולוגיה לשידור וקליטה של תמונות וצלילים, המבוססת על משדר טלוויזיה המשדר אותות רדיו(RF) הנושאים מידע חזותי וקולי, ועל מקלט טלוויזיה הקולט את האותות, מפענחם ומציגם בפני הצופה.
    השם "טלוויזיה" הוא צירוף המילה היוונית Τηλε = רחוק והמילה הלטינית Vision = ראייה, וביחד "לראות למרחוק". ביכולותיה אלה, ובאפשרה לשתף ציבור צופים רחב במדינות המודרניות בסרטים, במאורעות בזמן התרחשותם, ובתוכניות שונות, שימשה הטלוויזיה גורם מרכזי במהפכה התרבותית העולמית במאה העשרים. הטלוויזיה משמשת גם ככלי פוליטי, ולדוגמה השפיעה רבות על החדרת השפה האנגלית והתרבות האמריקאית אל שאר העולם, ונחשבת גם כמבשרת הגלובליזציה.
    בלשון העם מכונה גם מקלט הטלוויזיה כשלעצמו טלוויזיה.

    לשער הנושאים והמאמרים בתחום הטלוויזיה, ראו פורטל הטלוויזיה.
    תוכן עניינים
    [הצגה]
    1 התפתחות טכנולוגית 1.1 שלבים ראשונים 1.2 כיום 2 עקרון הפעולה 2.1 רכיבי התמונה 3 אפנון 3.1 שיטות אפנון 4 המקלט 5 תכנים 6 השפעה תרבותית 7 ראו גם 8 קישורים חיצוניים
    [עריכה] התפתחות טכנולוגית

    פרק זה לוקה בחסר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהשלים אותו. ראו פירוט בדף השיחה.
    [עריכה] שלבים ראשונים

    ב-1884 הציע פבליק גוטליב ניפקו מודל לטלוויזיה המבוססת על רעיון הדיסקה המסתובבת (spinning disk) אך מודל זה הפך לישים טכנולוגית רק ב-1907. בין 1907 ל-1910 בנו בוריס רוזינג, וולדימיר זוורקין את המודל הראשון של טלוויזיה אלקטרומכנית.
    הטלוויזיה האנאלוגית הראשונה הוצגה בלונדון ב-1924 על ידי ג'ון לוגי ביירד, כאשר ההצגה הראשונה (סרט אנימציה של פליקס החתול) התבצעה ב-30 באוקטובר 1925. הטכנולוגיה של ביירד אומצה על ידי ה-BBC ונשארה בשימוש עד שהוחלפה ב-1937 בטכנולוגיה אלקטרונית לחלוטין.
    הטלוויזיה האלקטרונית הראשונה הוצגה על ידי פילו טיילור פארנסוות' ב-1927.
    שידור הטלוויזיה הראשון לטווח רחוק התרחש ב-7 באפריל 1927 בין וושינגטון לניו יורק. [עריכה] כיום

    הטלוויזיה לאחרונה מתחילה להתכנס לכיוון המחשב. השידור הלווייני עובר לדיגיטלי DBT בלוויין וכך גם במודם בכבלים ומפעונח על ידי קופסת פענוח היכולה אף להריץ משחקים. מצד שני נוצרים מחשבים וקופסאות הצגת מדיה כמו HTPC כמוצרים משלימים והטלוויזיה הופכת למרכז בידורי. מסכי ה-CRT מוחלפים במסכי LCD ופלזמה שטוחים עם ממשקים שגם מתאימים למחשב. במקביל טלוויזיות בהפרדה גבוהה (HDTV) הופכות לנפוצות יותר ויותר. [עריכה] עקרון הפעולה

    מכשיר טלוויזיה משנות החמישים



    יכולת המוח להבחין בשינויים קטנים בין תמונות המתחלפות במהירות היא מוגבלת. גם מהירות התגובה של תאי הראייה בעין אינה אינסופית וגורמת לעין להמשיך ולהעביר למוח תמונה מסוימת זמן מה לאחר שהתמונה השתנתה. תופעות אלו גורמות לאדם לחוות רצף של תמונות נייחות כתמונה נעה, בדומה למתרחש בסרט קולנוע. אשליית התנועה מתחילה בדרך כלל בקצב החלפת תמונות של 16-18 פעמים בשנייה. מכוון שתדר זרם החילופין ברשת החשמל בישראל (ובאירופה) הוא 50 הרץ, משדרים לטלוויזיה 25 מסגרות בשנייה. שיטת שידור זו נקראת PAL. כדי למנוע ריצוד הגורם להתעייפות מהירה של העין, מעבירים כל תמונה לשני שדות ומשדרים 50 שדות בשנייה, דבר המבטיח צפיה נוחה וחלקה יותר ללא ריצוד.
    בארצות הברית משדרת הטלוויזיה 60 שדות בשנייה שהם למעשה 30 מסגרות בשנייה, משום שתדר זרם החשמל שם הוא 60 הרץ. שיטת שידור זו נקראת NTSC.
    בנוסף, קיימת שיטת שידור נוספת הנקראת SECAM. [עריכה] רכיבי התמונה

    כל תמונה מורכבת מפרטים רבים הנבדלים זה מזה בצורתם, בצבעם ובמידת בהירותם. על מנת שניתן יהיה להעביר את המידע שבתמונה ולשדרו, מבטאים את פרטי התמונה באמצעות אותות חשמליים. על מנת לעשות זאת באופן שיטתי ורציף, מחלקים את שטח התמונה לאזורים קטנים והופכים את המידע שבכל אזור לאות חשמלי שעוצמתו מבטאת את נתוני אותו אזור.
    ככל שמחלקים את התמונה לאזורים קטנים יותר כן ניתן לדייק יותר בהמרת כל פרטיה אל האותות החשמליים המייצגים אותה. לדוגמה, אם שני פרטים סמוכים בתמונה השונים בבהירותם ייכללו באותו אזור, הם יבוטאו באמצעות אות חשמלי משותף לשניהם, ולא ניתן יהיה לבטא את הייחוד שבכל אחד מהם. לעומת זאת אם השטח הכולל אותם יחולק לשני אזורים, כל אחד מהפרטים יוצג באמצעות אות חשמלי נפרד המבטא את הייחוד שבו. למרבה המזל אין צורך בחלוקה לאזורים רבים מאוד, שכן גם כאן האיכות מוגבלת על ידי כושר ההפרדה של העין האנושית.
    שלא כבתמונת מחשב, בטלוויזיה חלוקת התמונה לאזורים מתבצעת באופן של חלוקת המידה האנכית של התמונה לכמה מאות קווים אשר כל אחד מהם נסרק ברצף אחד לכל אורכו, על ידי מצלמת הטלוויזיה. מכל קו כזה מפיקה מצלמת הטלוויזיה אות חשמלי משתנה אשר השינויים בעוצמתו מבטאים את שינויי הבהירות לאורך קו התמונה המצולמת המיוצג באמצעותו. רצף של כמה מאות קווים כאלה מייצגים את התמונה כולה, ומצלמת הטלוויזיה חוזרת על פעולת הסריקה הזו כ-24 פעמים בכל שנייה.
    כאשר מסתפקים בשידור התמונה בשחור-לבן, יש להמיר לאות חשמלי רק את מידת הבהירות הכללית של כל אזור. בשידור בצבע, יש להמיר בנפרד את הבהירות היחסית של כל אחד משלושת צבעי היסוד (אדום, ירוק, כחול) לשלושה אותות חשמליים נפרדים.
    איכות התמונה נקבעת על ידי שלושה גורמים: בהירות - זוהי עוצמת ההארה הממוצעת של התמונה. ניגוד (קונטרסט) - זהו היחס בין הבהירות המרבית לבהירות המזערית של רכיבי התמונה. מידת אבחנה (רזולוציה) - זהו מספר הרכיבים המרכיבים את התמונה על המסך.
    מידת האבחנה של תמונה בכיוון האנכי היא המספר המרבי של רכיבי התמונה, בהם ניתן להבחין לאורך קו אנכי של המסך. מידת האבחנה של התמונה בכיוון האופקי, היא המספר המרבי של רכיבי התמונה בהם ניתן להבחין לאורך קו אופקי של המסך.
    הכל מתחיל בתחנת השידור: מצלמת הטלוויזיה מצלמת את התוכנית, ומפיקה אות חשמלי היחסי לעוצמת התאורה של כל אחד מאזורי התמונה. רשם הקול מקליט את הקולות. אותות התמונה והקול מועברים אל משדר שבאמצעות אפנון מצפין את אותות התמונה והקול בגלי רדיו, המשודרים אל האטמוספירה. [עריכה] אפנון

    ערך מורחב – אפנון

    זהו שמו של תהליך בו מרכיבים מידע על גביו של גל נושא בעל תדירות המיוחדת לערוץ המשדר, והגבוהה בהרבה מקצב השינוי המרבי של המידע.
    תפקידי הגל הנושא: לאפשר העברה אלחוטית של המידע לטווחים ארוכים. לאפשר אבחנה בין ערוצי שידור שונים ורבים המשדרים בו זמנית. [עריכה] שיטות אפנון

    אפנון תנופה (Amplitude Modulation-AM)- בשיטה זו, משנים את עוצמת הגל הנושא בהתאם לעוצמת הגל החשמלי המבטא את המידע. בשיטה זו הגל המאופנן יהיה בעל מעטפת שצורתה תואמת לצורת הגל החשמלי המבטא את המידע. רוחב הפס (תחום התדרים שתופס גל) באפנון תנופה שווה לפעמיים תדר הגל החשמלי המבטא את המידע. אם לדוגמה, התדר המרבי של הגל החשמלי הוא 5 מה"צ יהיה רוחב הפס 10 מה"צ.
    כאשר יש לצופף הרבה תחנות בתחום תדרים נתון ניתן למעשה לשדר בצורה והדגשים מיוחדים, רק מחצית מרוחב הפס. אם נמשיך לפי הדוגמה הקודמת כאשר רוחב הפס הרגיל הוא 10 מה"צ, ניתן לשדר רק 5 מה"צ. [עריכה] המקלט

    המכשיר הקולט את השידור נקרא מקלט הטלוויזיה (מקלט - מכשיר הקולט אותות רדיו הנושאים מידע ומפענחם).
    מקלט הטלוויזיה עבר התפתחויות ושינויים במשך השנים. המקלט המודרני מורכב מהחלקים הבאים: בורר ערוצים (מכוון או טיונר) מנורת מסך, או שפופרת קרן קתודית-CRT, או מסך גבישי LCD, או מסך בעל תצוגת פלזמה או מסך חומר אורגני (OLED) רמקול מעגלים אלקטרוניים
    המקלט מקבל את שידורי הטלוויזיה באמצעות שלוש טכנולוגיות, המוצגות כאן לפי סדר התפתחותן: שידורי טלוויזיה בתחנות ממסר: השידורים מועברים מתחנת השידור ומתחנות הממסר באוויר, אמצעות אותות רדיו, ואנטנה ביתית קולטת את השידורים. טלוויזיה בכבלים: שידורי הטלוויזיה מועברים באמצעות כבלים, בדרך כלל תת-קרקעיים. שידורי טלוויזיה בלוויין: שידורי הטלוויזיה מועברים ממרכז השידור אל לווין בחלל וצלחת קליטת לווין קולטת את שידוריה. [עריכה] תכנים

    פרק זה לוקה בחסר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהשלים אותו. ראו פירוט בדף השיחה.
    [עריכה] השפעה תרבותית

    פרק זה לוקה בחסר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהשלים אותו. ראו פירוט בדף השיחה.
    [עריכה] ראו גם
    תוכנית טלוויזיה ספין-אוף אנטי מחיקון תבנית בדיקה טלטקסט [עריכה] קישורים חיצוניים
    מיזמי קרן ויקימדיה
    ערך מילוני בוויקימילון: טלוויזיה

    תמונות ומדיה בוויקישיתוף: טלוויזיה

    עמית עסיס, הטלוויזיה כמוקד של סולידריות קהילתית בעת צרה, באתר כתבים עידו הרטוגזון, הדיקטטור הגדול, באתר nrg
    מקור:
    www.remontssv.ucoz.org 054-6716159 052-3308734
    Просмотров: 1239 | Добавил: diavol | Теги: מייבשי תיקון מקררים תיקון, תיקון מיזוג או, תיקונים מכונות כביסה, טלוויזיה, מדיחי כלים תיקון, טכנאי, תיקון תנורי גז, :תל-אביב. רמת גן.גרצליה. אודה השרון | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:

    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz